.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاهی به زندگی و خدمات خالصانه شهید آیت‌الله سلیمانی
صبح دیروز آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق سیستان و بلوچستان در شعبه بانک ملی مرکزی بابلسر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم جان به جان آفرین تسلیم کرد.
نگاهی به زندگی و خدمات خالصانه شهید آیت‌الله سلیمانی

شمال نیوز: محمود محمدی/ صبح دیروز آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق سیستان و بلوچستان در شعبه بانک ملی مرکزی بابلسر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در دم جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

براساس فیلم منتشر شده، ضارب در یک اقدام ظاهراً با قصد قبلی، خود را به شهید سلیمانی نزدیک کرده و با یک قبضه سلاح کلاشنیکف 

بلافاصله پس از این واقعه ضارب دستگیر شد و گفته می‌شود انگیزه وی تروریستی نبوده‌است. در همان ساعات اولیه احمد وحیدی، وزیر کشور دستور پیگیری سریع این رویداد تلخ را صادر کرد و استاندار مازندران با توضیح اینکه قاتل هیچ شناختی از مرحوم «آیت الله سلیمانی» نداشته، افزود : این فرد یکی از کارکنان شرکت انتظامی داخل بانک بوده که اسلحه در اختیار داشت، اما اقدام وی تروریستی نبوده است.  

متعاقب این رویداد، رئیس جمهور نیز در پیامی ضمن تسلیت شهادت آن عالم بزرگ به مردم مازندران و خانواده وی، نیروهای امنیتی و انتظامی را موظف به پیگیری علل و انگیزه‌های عامل یا عاملان کرد.

 

روایت خدمت خالصانه شهید سلیمانی 

این فقیه جهادگر در عرصه تقریب مذاهب، در سال ۱۳۲۶ در سوادکوه مازندران متولد شد. او در پنج سالگی به مکتب رفت و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. شهید سلیمانی مقدمات را در محضر آیت‌الله کوهستانی فراگرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد و از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی بربری، حجت هاشمی، مدرس و محامی بهره برد و دروس سطح را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، شیخ عباس واعظ طبسی، فایقی و سیدمحمدهادی میلانی فراگرفت، او درس تفسیر را نیز نزد آیت الله تهرانی آموخت.  این شهید بزرگوار در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفته و از محضرآیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی آملی بهره برد. او در دوران تحصیل به تبلیغ  نیز می‌پرداخت و در این دوران به شهرها و روستاهایی از کشور سفر کرد. شهید سلیمانی به امور پژوهشی نیز پرداخته‌ و از جمله فعالیت‌های وی در این زمینه می‌توان به تدوین کتاب‌الصوم که مهم‌ترین اثر علمی او است، اشاره کرد. 

از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان به امامت جمعه بابلسر، سیستان و بلوچستان و کاشان، جمع مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در هیئت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیئت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان اشاره کرد.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.